Německá společnost Thonet vrací na trh ikonický design z roku 1954 v podobě židle „Triennale Chair“ s trubkovou konstrukcí a skořepinou z tvarované překližky. Autorem židle s označením S 661 je Günter Eberle.
V 50. letech byla lisovaná překližka hnacím motorem inovací. Fluidní design židle S 661 s elegantně zakřivenou skořepinou sedadla vyrobenou z tvarované překližky byl v roce 1954 oceněn stříbrnou medailí na výstavě designu Triennale v Miláně a ve stejném roce získal také cenu iF Product Design Award („Die gute Industrieform“).
„Günter Eberle, v té době vedoucí architektonického oddělení firmy Thonet ve Frankenbergu, ve svém oceněném návrhu úspěšně postavil do kontrastu organičnost a preciznost,“ říká kreativní ředitel Norbert Ruf. „S 661 kombinuje jasné linie s přesným obrysem. Přestože má židle sníženou estetiku a lehkost, díky své plasticitě působí také hřejivě a lákavě. Je ideální čas, aby se tento typ nábytku vrátil.“
Dvourozměrný materiál je tvarován do trojrozměrného objektu, čáry a roviny tvoří prostorovost. Pro firmu Thonet je typická kombinace materiálů, v tomto případě tvarovaná překližka a trubková ocel. Z tohoto důvodu byla židle vybrána pro aktuální výstavu „Thonet & Design“ v Die Neue Sammlung – Muzeum designu v Mnichově (Pinakothek der Moderne).
Kurátor Dr. Josef Straßer vysvětluje její zařazení: „Pro naši výstavu jsme si vybrali židli S 661, protože má zajímavý, nezávislý design. Skořepina sedadla (…) je velmi harmonická. Designéři s tvarovanou překližkou experimentovali ve Spojených státech již ve 40. letech minulého století. Přesto se zdá, že skořepina předběhla svou dobu; její hranatý vzhled již naznačoval styl 60. let.“